Header Ads

Εγκαινιάζεται η Ολυμπία Οδός παρουσία Τσίπρα - Ελευσίνα-Πάτρα σε 1 ώρα και 40΄


Λίγα μόνο εικοσιτετράωρα μετά την τελετή παράδοσης στα Τέμπη, και 100 μέρες μετά την παράδοση του Μορέα, εγκαινιάζεται σήμερα η Ολυμπία Οδός (τμήμα Κορίνθου-Πατρών) από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Δείτε πόσο μειώνονται οι χρονοαποστάσεις, τι θα αλλάξει στα διόδια, τι απομένει να γίνει.

Από σήμερα αποτελεί πλέον παρελθόν η πολυετής ταλαιπωρία των οδηγών στον αυτοκινητόδρομο που αποτελούσε μέχρι πρότινος μια από τις μεγαλύτερες οδικές καρμανιόλες της Ελλάδας.

Η Κορίνθου - Πατρών είναι γνωστή για το ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό ατυχημάτων στο παρελθόν, τα περισσότερα εκ των οποίων ήταν θανατηφόρα. Για χρόνια ο αυτοκινητόδρομος ήταν κακής ποιότητας, ενώ παρέμενε ημιτελής, με το μεγαλύτερο μήκος του να περιορίζεται σε μισή λωρίδα ανά ρεύμα.

Σύμφωνα με την εταιρία παραχώρησης που έχει αναλάβει την κατασκευή, και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, τα ατυχήματα παρουσίασαν σημαντική μείωση, από τον πρώτο κιόλας χρόνο που ανέλαβε η κοινοπραξία(2008).

Θεαματική μείωση έχει παρουσιάσει και ο συνολικός αριθμός θανατηφόρων ατυχημάτων και των θυμάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας.

Πλέον, ο νέος αυτοκινητόδρομος, μήκους 120 χλμ., με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, κεντρική νησίδα διαχωριστική και ΛΕΑ, πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας.

Η τελετή των εγκαινίων της Ολυμπίας Οδού θα πραγματοποιηθεί στις σήραγγες της Παναγοπούλας και πιο συγκεκριμένα στη δυτική είσοδο του νότιου κλάδου, με κατεύθυνση προς την Αθήνα.

Αμέσως μετά εγκαίνια, ο πρωθυπουργός αναμένεται να συναντηθεί με τον δήμαρχο Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, στο δημαρχιακό μέγαρο της πόλης. Συνάντηση θα έχει και με τους δημάρχους του νομού Αχαΐας με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Απόστολου Κατσιφάρα και του αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας, Γρηγόρη Αλεξόπουλου.

Πόσο θα μειωθούν οι χρονοαποστάσεις

Υπολογίζεται ότι το ταξίδι από την Αθήνα (Ελευσίνα) μέχρι και την Πάτρα δεν θα διαρκεί πλέον περισσότερο από μία ώρα και σαράντα λεπτά.

Με την παράδοση του δρόμου όλοι οι χρόνοι θα αλλάξουν προς το καλύτερο. Αθήνα-Πάτρα σε λιγότερο από 2 ώρες, Αθήνα-Ξυλόκαστρο σε 1 ώρα και Αθήνα-Αίγιο σε 1 ώρα και 35 λεπτά.
Φυσικά η χρονοαπόσταση θα συρρικνωθεί και μεταξύ άλλων πόλεων, με το Αθήνα-Καλάβρυτα να γίνεται σε 2 ώρες, το Αθήνα-Πύργος σε 3 ώρες, και τέλος το Αθήνα-Ναύπακτος σε 2 ώρες.

Πόσο θα κοστίζουν τα διόδια;

Το τίμημα των διοδίων για τον οδηγό που θα διανύσει τη διαδρομή Κόρινθος-Πάτρα θα φθάνει τα 7,2 ευρώ.

Αναφορικά με το συνολικό κόστος των διοδίων όλης της Ολυμπίας Οδού, ήτοι το τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα, αυτό θα ανέρχεται στα 11,50 ευρώ.

Ο αυτοκινητόδρομος θα λειτουργεί με πέντε μετωπικούς σταθμούς, στην Ελευσίνα, στον Ισθμό, στο Ζευγολατιό, στον Ελαιώνα Αιγιαλείας και στο Ρίο.

Να σημειωθεί πως η περιμετρική της Πάτρας θεωρείται αστικός δρόμος και δεν θα έχει διόδια.

Τι δεν θα παραδοθεί σήμερα;

Το έργο είναι έτοιμο στο 95%, με τα γνωστά τρία-τέσσερα δύσκολα σημεία να μην παραδίδονται σήμερα, αλλά μέσα στους επόμενους μήνες.

Συνολικά, από τα εκατοντάδες χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου, μόνο στα σημεία αυτά θα έχουμε κάποιες μη ολοκληρωμένες εργασίες, λόγω της διασταύρωσης με τα έργα του σιδηροδρόμου.

Όπως προέβλεπε και το χρονοδιάγραμμα, πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι εργασίες του σιδηροδρόμου (τα έργα αυτά προβλέπεται να τελειώσουν τέλη Μαΐου), και θα ακολουθήσουν εκείνα του αυτοκινητόδρομου.

Συγκεκριμένα, σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία το σύνολο του έργου, εκτός από τρία ή τέσσερα σημεία περίπου 7.5 χιλιομέτρων, εκ των οποίων 2 χλμ. στο Δερβένι και άλλα 2,5 χλμ. στις Καμάρες.

Οι εργασίες στα παραπάνω σημεία θα ολοκληρωθούν το αργότερο έως το τέλος Αυγούστου. Μέχρι τότε η κυκλοφορία θα διεξάγεται με τη βοήθεια τοπικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, είτε στενώσεων, είτε χρήσης μόνο ενός ρεύματος κυκλοφορίας.

Η ταυτότητα του αυτοκινητοδρόμου

Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα, συνολικού μήκους 201,5 χλμ. πρόκειται για ένα από τα δυσκολότερα έργα που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στη χώρα, αφού είναι ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται ενώ ταυτόχρονα είναι σε λειτουργία.

Οι μεγάλες δυσκολίες από την ταυτόχρονη κατασκευή και λειτουργία του δρόμου, αλλά και το ιδιαίτερα ασταθές γεωλογικό περιβάλλον, μαζί με τα προβλήματα με τη χρηματοδότηση, αποτελούν τις αιτίες για την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του έργου.

Παρά τις καθυστερήσεις και τις παθογένειες του έργου, η Ολυμπία Οδός διαθέτει εντυπωσιακές κατασκευές, όπως τις 12 σήραγγες συνολικού μήκους 16 χλμ, εκ των οποίων η Μεγάλη Σήραγγα Παναγοπούλας με μήκος 4χλμ. αποτελεί τη τρίτη μεγαλύτερη οδική σήραγγα της χώρας πίσω από την Μεγάλη Σήραγγα Τεμπών και τη Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό.

Μάλιστα, με την λειτουργία των τεσσάρων συνολικά σηράγγων στην Παναγοπούλα, εξασφαλίζεται η ασφαλής διέλευση των οδηγών μέσα από μια περιοχή ιδιαίτερα επικίνδυνη, λόγω των συχνών κατολισθητικών φαινομένων.

Τέλος, την εικόνα του αυτοκινητοδρόμου συμπληρώνουν τα 380 μεγάλα τεχνικά έργα - μεταξύ των οποίων 80 γέφυρες και 242 άνω και κάτω διαβάσεις- οι 29 ανισόπεδοι κόμβοι και οι 400 αντιστηρίξεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια