Header Ads

Η αναστροφή του αρνητικού κλίματος για την κρουαζιέρα μπορεί να οδηγήσει έως και σε αύξηση της τάξης του 20%

Αποτέλεσμα εικόνας για ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
Ελ. Κουντουρά: "Αντί για μείωση 40%, μπορεί να υπάρξει αύξηση έως και 20%"

Η αναστροφή του αρνητικού κλίματος για την κρουαζιέρα μπορεί να οδηγήσει έως και σε αύξηση της τάξης του 20%, υπογράμμισε η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά μιλώντας χθες στην Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής. «Πριν από τρεις - τέσσερις μήνες, οι εκτιμήσεις ήταν ότι θα έχουμε τουλάχιστον 40% μείωση της κρουαζιέρας. Οφείλω να σας πω ότι είναι δουλειά της υπουργού Τουρισμού το τρέξιμο που έκανε σε διεθνείς συναντήσεις και επαφές, ώστε να περιορίσει τις επιπτώσεις, επειδή η κρουαζιέρα πλέον δεν είχε δυνατότητα να πάει σε λιμάνια της Τουρκίας και της Αιγύπτου. Είμαι βέβαιος ότι η προσπάθεια που γίνεται στο τέλος του χρόνου θα δείξει πόσο διαφορετικό θα είναι το αποτέλεσμα από αυτό που εκτιμούσαμε στην αρχή» συνηγόρησε και ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.


Πρωτοβουλία Δ. Γάκη

Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του προέδρου της Επιτροπής Περιφερειών Δημήτρη Γάκη και μίλησαν φορείς της κρουαζιέρας, αλλά και εκπρόσωποι από όλες τις περιοχές που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια. Η Ελ. Κουντουρά επισήμανε ότι έχει συσταθεί Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας, η οποία λειτουργεί με συμμετοχή όλων των φορέων και έχει και 3 - 4 υποεπιτροπές. Οι υπουργοί Τουρισμού και Ναυτιλίας αναφέρθηκαν στο νέο αναπτυξιακό εθνικό σχέδιο που ξεκινά για την αξιοποίηση του θαλάσσιου τουρισμού και στο οποίο η κρουαζιέρα εντάσσεται δυναμικά.

"Εξαγωγή" κρίσης

Το πρόβλημα για την κρουαζιέρα φέτος προέκυψε από την πολιτική κρίση και την εσωτερική ανασφάλεια στην Τουρκία και την Αίγυπτο, που είναι χώρες στις οποίες πάνε τα κρουαζιερόπλοια που προσεγγίζουν την Ελλάδα. Η υπουργός Τουρισμού υπενθύμισε ότι «Και το 2015, και το 2016 διαπραγματευτήκαμε σκληρά για να διατηρηθούν τα δρομολόγια των διεθνών ομίλων της κρουαζιέρας, οι οποίοι αρχικώς ήταν πολύ επιφυλακτικοί λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων». Έτσι, το 2016 η κρουαζιέρα παρουσίασε άνοδο και οι αφίξεις σχεδόν ξεπέρασαν τα 3,3 εκατ. τουρίστες.

Για το 2017, σύμφωνα με την Ελ. Κουντουρά, έγιναν κινήσεις σε τρεις κατευθύνσεις:

* Διεθνείς όμιλοι (π.χ. Παγκόσμιος Σύνδεσμος Εταιρειών Κρουαζιέρας CLIA, Carnival, Crystal, Caribbean, Silver Cruises κ.ά.) επιβεβαίωσαν ότι μετά τη «συστηματική επαφή» που υπήρξε με την ελληνική πλευρά «θα στήριζαν και εκείνοι τη ζήτηση προς την Ελλάδα, έτσι ώστε να παραμείνει σε υψηλά επίπεδα. Και το έκαναν πράξη».

* Η TUI Group «ανακοίνωσε ότι το 2017, αντίθετα με κάποιους άλλους, οι οποίοι ίσως φοβήθηκαν την ανατολική Μεσόγειο, θα έχουμε αύξηση 20% στην κρουαζιέρα και μας στηρίζουν».

* Η ευρωπαϊκή εταιρεία MSC θα φέρει περισσότερα πλοία και θα αυξήσει την κρουαζιέρα.

«Τίποτα δεν είναι τυχαίο, τίποτα δεν είναι λόγω συγκυριών» τόνισε η υπουργός Τουρισμού.

«Ο αυτόματος πιλότος δεν μπορεί να οδηγήσει σε μακροχρόνια και θετικά αποτελέσματα» ισχυρίστηκε ο βουλευτής της Ν.Δ. Μάνος Κόνσολας, υποστηρίζοντας ότι το 2017 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων θα μειωθούν κατά 22,7% και των επιβατών κατά 13,9% σε σχέση με το 2016. «Στον αυτόματο πιλότο ήταν πριν αναλάβουμε εμείς και γι' αυτό υπάρχουν προβλήματα με τις υποδομές. Δυστυχώς, δεν έχει γίνει τίποτα όλα αυτά τα χρόνια και γι' αυτό εγκαταλείφθηκαν τα λιμάνια, εγκαταλείφθηκαν τα αεροδρόμια, οι μαρίνες. Δεν υπήρχε ποτέ καμία συγκροτημένη πολιτική για την κρουαζιέρα, δεν υπήρχαν καν προτάσεις» αντέδρασε η Ελ. Κουντουρά, κάνοντας λόγο για «διαστρέβλωση της αλήθειας και δημιουργία λαθεμένων εντυπώσεων».

Προσέγγιση μεγάλων πλοίων

Ο Π. Κουρουμπλής, αφού κάλεσε τους εφοπλιστές να βάλουν ελληνικά πληρώματα στα πλοία τους, είπε ότι έχει τεθεί ως στόχος να υπάρξουν 9 - 12 λιμάνια στα οποία θα μπορούν να προσεγγίζουν τα μεγάλα πλοία και τόνισε ότι υλοποιείται πρόγραμμα 30 εκατ. ευρώ προκειμένου να αποκτήσει η χώρα ένα καινούργιο σύστημα εποπτείας των λιμανιών για την ασφάλειά τους.

Ο Μ. Κόνσολας κατέθεσε 11 προτάσεις εκ μέρους της Ν.Δ., αλλά η υπουργός του επεσήμανε ότι «Περιμένουμε προτάσεις, αλλά προτάσεις που θα είναι δικές σας και όχι η τουριστική πολιτική που ήδη εφαρμόζουμε με απόλυτη επιτυχία τα δύο τελευταία χρόνια».

Ο γενικός γραμματέας Λιμένων Χρήστος Λαμπρίδης τόνισε ότι «καθυστερήσεις τριών ή τεσσάρων ωρών σε κρουαζιερόπλοιο, εξαιτίας της έλλειψης πλοηγού, δεν υπάρχουν. Η προτεραιότητα που δίνεται στην πλοηγική υπηρεσία είναι ότι όλοι οι πλοηγοί εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα κρουαζιερόπλοια. Υπάρχουν εμπορικά πλοία στην Ελευσίνα που έχουν καθυστερήσει και πράγματι υπάρχουν ελλείψεις και πρέπει να γίνει πρόσληψη προσωπικού, αλλά όχι στην κρουαζιέρα». Πρόσθεσε μάλιστα ότι διεξάγεται διαγωνισμός για 10 μηχανές στην Πλοηγική Υπηρεσία και ότι θα αυξηθούν οι θέσεις της στο επόμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.

K.Πουλακίδας
ΑΥΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια