Header Ads

Χρ.Σπίρτζης: Ο ΟΑΣΘ αποϊδιωτικοποιείται μετά από ένα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο 60 χρόνων

Με αντιπαράθεση ξεκίνησε η συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής στην οποία συζητείται το νομοσχέδιο για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ. Ο ΟΑΣΘ αποϊδιωτικοποιείται, μετά από ένα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο 60 χρόνων, δήλωσε ο υπουργός Mεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Ενστάσεις από την αντιπολίτευση. Τη Τετάρτη ψηφίζεται το νομοσχέδιο.

Οι αστικές συγκοινωνίες της συμπρωτεύουσας θα ελέγχoνται πλέον από ένα δημόσιο φορέα, που θα λειτουργεί με διαφάνεια και θα υπηρετεί το έργο του και όχι άλλα συμφέροντα, τόνισε ο υπουργός.

Ακόμη, ο Χρήστος Σπίρτζης, διαβεβαίωσε ότι με το νομοσχέδιο μπαίνει τέλος σε δεκαετίες παλαιοκομματισμού και κακοδιοίκησης του ΟΑΣΘ. «Ο ΟΑΣΘ είναι ο μοναδικός φορέας που οι αυτόματοι πωλητές του δεν δίνουν καν ρέστα» όπως είπε χαρακτηριστικά, κάνοντας λόγο για έναν «ιδιωτικό αλλά κρατικοδίαιτο φορέα που είχε μονοπώλιο 60 ετών στη Θεσσαλονίκη».

Από την πλευρά του, ο Κώστας Καραμανλής, τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ, έκανε λόγο για νομοσχέδιο-παρωδία, κατηγορώντας την κυβέρνηση για αντιφατική πολιτική, καθώς από τη μια προχωρά στην ίδρυση του Υπερταμείου και από την άλλη κρατικοποιεί τον ΟΑΣΘ, που πρόκειται μια λύση της δεκαετίας του 70, όπως υποστήριξε. 

Ενστάσεις διατυπώθηκαν και από τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα οποία σε κάθε περίπτωση, παραδέχθηκαν σύσσωμα το προβληματικό καθεστώς του ΟΑΣΘ.

Το νομοσχέδιο κατατέθηκε το βράδυ της Παρασκευής με την διαδικασία του επείγοντος. Προβλέπει την εξαγορά και εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και την ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΥΘ. στα πρότυπα του ΟΑΣΑ

Ο πρώτος φορέας που θα συσταθεί θα είναι ο νέος ρυθμιστικός φορέας, με σκοπό την ανάπτυξη και τον έλεγχο όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, δηλαδή των λεωφορείων, μετρό, τραμ, των θαλάσσιων συγκοινωνιών, αλλά και των αστικών ΚΤΕΛ. Εξαιρούνται τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, αλλά και το σιδηροδρομικό έργο του ΟΣΕ

Ο δεύτερος φορέας θα αποτελέσει τον εκτελεστικό φορέα του συγκοινωνιακού έργου. Ο ΑΣΥΘ, που θα αποτελεί θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕΘ, πρόκειται για το φορέα λειτουργίας για τα αστικά λεωφορεία και αργότερα και το μετρό. Η ΑΣΥΘ θα αναλάβει το μετρό όταν θα είναι έτοιμη και σε υποδομές και σε προσωπικό.

stokokkino.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια