Header Ads

Η Κομισιόν ξεκαθαρίζει την κατάσταση για την κατάργηση του roaming

Η απελευθέρωση της κινητής τηλεφωνίας στην ΕΕ από τις χρεώσεις περιαγωγής ξεκίνησε στις 15 Ιουνίου χωρίς όμως το τοπίο να έχει ξεκαθαρίσει απόλυτα με αποτέλεσμα οι συνδρομητές να αντιμετωπίζουν με επιφυλάξεις τη νέα αυτή πραγματικότητα. Η Euractiv.gr επικοινώνησε με τον Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα κ. Καρβούνη και του απηύθυνε συγκεκριμένα ερωτήματα έτσι ώστε να αποσαφηνιστεί η κατάσταση.

Ο κ. Πάνος Καρβούνης μίλησε στη δημοσιογράφο της Euractv.gr Άρια Κούτρα

Γιατί ισχύουν διαφορετικές ρυθμίσεις για την καρτοκινητή από ότι για τα συμβόλαια;

Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχουν διαφορετικές ρυθμίσεις: ισχύει ό,τι και στις κλήσεις εσωτερικού. Δηλαδή ισχύουν οι ίδιοι όροι για την καρτοκινητή στην περιαγωγή, όπως ακριβώς για την καρτοκινητή στις κλήσεις εσωτερικού.

Για την παροχή δεδομένων, ο συνδρομητής/ (χρήστης) μπορεί να χρησιμοποιεί κινητά δεδομένα κατά την περιαγωγή σε εγχώριες τιμές. Ωστόσο, σύμφωνα με την πολιτική εύλογης χρήσης, εάν οι εγχώριες τιμές για τα δεδομένα είναι κάτω από το ανώτατο όριο τιμών χονδρικής (των τιμών που χρεώνουν οι φορείς εκμετάλλευσης μεταξύ τους), τότε ο συνδρομητής/ (χρήστης) θα πρέπει να πληρώσει για κινητά στοιχεία σύμφωνα με τις τιμές που καθορίζονται ως ανώτατα όρια χονδρικής.
Πώς μπορεί κάποιος να υποβάλλει κάποιο παράπονο/καταγγελία αν θεωρεί ότι παραβιάζονται οι σχετικοί κανόνες;

Ο ρόλος της εθνικής ρυθμιστικής αρχής — της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (EETT) στην Ελλάδα — είναι πολύ σημαντικός στο να διασφαλίζει ότι οι κανόνες του κανονισμού για την περιαγωγή και του εκτελεστικού κανονισμού δεν καταστρατηγούνται. Εάν ένας ελληνικός φορέας εκμετάλλευσης ακολουθεί πρακτικές που παραβιάζουν τους κανόνες της περιαγωγής, η ΕΕΤΤ θα πρέπει να παρέμβει και να ζητήσει από τον φορέα εκμετάλλευσης να συμμορφωθεί με τους νέους κανόνες. Εάν ο φορέας εκμετάλλευσης εξακολουθεί να παραβιάζει τους νέους κανόνες, η ΕΕΤΤ θα πρέπει να εφαρμόσει τις κυρώσεις που προβλέπονται σχετικά από την ελληνική νομοθεσία.

Πελάτες οι οποίοι απειλούνται από δυσμενείς αλλαγές στις συμβάσεις ή από αυξήσεις τιμών θα πρέπει να ενημερώνουν την εθνική ρυθμιστική αρχή της χώρας τους και μπορούν, σε κάθε περίπτωση, να καταγγείλουν τη σύμβασή τους χωρίς κυρώσεις.
Έχουν ζητήσει εξαιρέσεις οι Ελληνικές εταιρίες; Για πόσο καιρό ισχύουν οι εξαιρέσεις; (αν και όταν ζητηθούν)

Η εξαίρεση, εάν εγκριθεί από την εθνική ρυθμιστική αρχή, ισχύει για ένα έτος. Η ΕΕΤΤ μπορεί να παράσχει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό.

Εάν χορηγείται εξαίρεση στον φορέα εκμετάλλευσης, μπορούν να εφαρμόζονται πρόσθετα χαμηλά τέλη περιαγωγής στο επίπεδο του ανώτατου ορίου τιμών που καταβάλλονται μεταξύ φορέων εκμετάλλευσης για την περιαγωγή.

Ωστόσο, ακόμη και σε αυτή την εξαιρετική περίπτωση, οι τιμές για τις υπηρεσίες περιαγωγής θα μειωθούν σημαντικά. Χάρη στον νέο κανονισμό για την περιαγωγή, οι ανώτατες τιμές χονδρικής που καταβάλλουν μεταξύ τους οι φορείς για την περιαγωγή δεδομένων θα μειωθούν κατά 85% στις 15 Ιουνίου, και στη συνέχεια θα μειώνονται σταθερά (7,7 €/GB από τις 15 Ιουνίου 2017, 6 €/GB από την 1η Ιανουαρίου 2018, έως 2,5 €/GB το 2022).

Για φωνητικές κλήσεις και σύντομα μηνύματα (SMS), η μείωση των ανώτατων ορίων των τιμών περιαγωγής χονδρικής είναι επίσης σημαντική: κατά 36% χαμηλότερες για τις φωνητικές κλήσεις και κατά 50% για τα SMS. Αυτό σημαίνει ότι και σε περίπτωση που η εθνική ρυθμιστική αρχή χορηγήσει προσωρινή εξαίρεση στην εταιρεία σας ώστε να μην καταργήσει εντελώς τα τέλη περιαγωγής, θα συνεχίσετε να καταβάλλετε πολύ λιγότερο για την περιαγωγή από ό,τι καταβάλλατε μέχρι σήμερα.
Ήταν αναμενόμενο να υπάρχουν τόσες διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε εταιρίες/κράτη μέλη; δε μπλέκεται πάλι ο καταναλωτής;

Υπάρχουν εκατοντάδες φορείς εκμετάλλευσης τηλεπικοινωνιών στην ΕΕ με διαφορετικές προσφορές και πολύ διαφορετικό καθεστώς.



Αν κάποιος μένει περισσότερο στο εξωτερικό η εταιρία τον χρεώνει αυτόματα ή πρέπει να τον ενημερώσει πρώτα;

Για να το πούμε απλά, ο πελάτης πρέπει να ενημερώνεται πάντα. Δύο όροι πρέπει να πληρούνται στην πολιτική εύλογης χρήσης προτού ο φορέας εκμετάλλευσης μπορέσει να προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια σχετικά με την κατανάλωση των πελατών κινητής τηλεφωνίας: Μεγαλύτερη κατανάλωση περιαγωγής σε σχέση με την εγχώρια κατανάλωση ΚΑΙ συχνότερη παραμονή σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ σε σχέση με την εγχώρια παραμονή (σύνδεση στο δίκτυο του παρόχου περιαγωγής) που πρέπει να υφίστανται για περίοδο τουλάχιστον τεσσάρων μηνών. Συνεπώς, ο φορέας εκμετάλλευσης δεν μπορεί να αρχίσει τη χρέωση όταν πληρείται μόνον η μία προϋπόθεση.

Όταν ο φορέας εκμετάλλευσης έχει διασφαλίσει ότι πληρούνται και οι δύο αυτές προϋποθέσεις, τότε πρέπει να ενημερώσει τον συνδρομητή και, στη συνέχεια, ο πελάτης θα έχει στη διάθεσή του δύο εβδομάδες για να αποσαφηνίσει την κατάσταση. Εάν ο χρήστης εξακολουθεί να παραμένει στο εξωτερικό, η εταιρεία τηλεφωνίας θα μπορεί να χρεώνει μικρές προσαυξήσεις (που αντιστοιχούν στα ανώτατα όρια περιαγωγής χονδρικής).


Euractv.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια