Header Ads

« Ό,τι και να κάνουν η αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ ολοκληρώθηκε και θα γίνει και η εκκαθάρισή του»

http://www.avgi.gr/documents/10179/7656441/2639299.jpg/d5bac56e-ec2a-4e99-b81f-c1b488eb5b6d?t=1484717425722&imageThumbnail=3 
Ο υπουργός Μεταφορών προαναγγέλλει σειρά αποκαλύψεων το επόμενο διάστημα με στοιχεία για σπατάλες και άλλα ευρήματα της νέας διοίκησης, για το καθεστώς 60 χρόνων στον Οργανισμό

«Ό,τι και να κάνουν η αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ ολοκληρώθηκε και θα γίνει και η εκκαθάρισή του», διαμηνύει ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, με συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Προαναγγέλλει δε σειρά αποκαλύψεων το επόμενο διάστημα με στοιχεία για σπατάλες και άλλα ευρήματα της νέας διοίκησης, για το καθεστώς 60 χρόνων στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

«Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) δικαιώνει απόλυτα την ελληνική κυβέρνηση και τον νόμο και απορρίπτει όλα τα αιτήματα των παλιών μετόχων του ΟΑΣΘ», σημειώνει ο υπουργός, λέγοντας ότι έπεσε στο κενό μια ακόμα προσπάθεια μέσων μαζικής ενημέρωσης, που όπως κατήγγειλε, λειτουργούν ως «γραφείο Τύπου» της Νέας Δημοκρατίας να στρεβλώσουν ακόμα και την απόφαση του ΣτΕ.

Η κατάσταση που βρήκε η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ είναι χειρότερη από εκείνη που περίμεναν αποκαλύπτει ο Χρ. Σπίρτζης και τονίζει πως τις επόμενες μέρες θα δοθούν στοιχεία για το πόσα αστικά λεωφορεία εκτελούσαν δρομολόγια και πόσα έμεναν κλεισμένα μέσα στα αμαξοστάσια χωρίς να υπάρχει λόγος.

Ήδη, με τις πρώτες μέρες της νέας διοίκησης του ΟΑΣΘ σταμάτησαν σπατάλες που έχουν να κάνουν με προμήθειες, με στημένους ή πρόχειρους διαγωνισμούς, επισημαίνει ο υπουργός και αναφέρεται στις κινήσεις που θα ακολουθήσουν.

Ολόκληρη η συνέντευξη του υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Τι αλλάζει με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τον ΟΑΣΘ;

Η απόφαση του ΣτΕ δικαιώνει απόλυτα την ελληνική κυβέρνηση και τον νόμο. Απορρίπτει όλα τα αιτήματα προσωρινής διαταγής που αιτήθηκαν οι παλιοί μέτοχοι του ΟΑΣΘ. Συγκεκριμένα είχαν ζητήσει να μην εγγραφεί στο βιβλίο μετόχων του ΟΑΣΘ το ελληνικό δημόσιο. Απορρίφθηκε. Να μην διατηρηθεί το νέο διοικητικό συμβούλιο και η απόφαση της γενικής συνέλευσης που το όρισε. Απορρίφθηκε. Να απομακρυνθεί το νέο διοικητικό συμβούλιο και να συνεχίσει τις εργασίες του το παλιό διοικητικό συμβούλιο με τον κ. Στεφανίδη. Και αυτό απορρίφθηκε μετ΄ επαίνων. Απορρίφθηκε, επίσης, μετ΄ επαίνων, το αίτημά τους να σταματήσει η διαδικασία εκκαθάρισης.

Επομένως, αυτό που επιχειρήθηκε, για μια ακόμη φορά, από ορισμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης, που στηρίζουν τη Νέα Δημοκρατία -είναι το «γραφείο Τύπου» πλέον της ΝΔ- έπεσε στο κενό. Για μια ακόμη φορά προσπάθησαν να στρεβλώσουν ακόμα και την απόφαση του ΣτΕ, αλλά εμείς θέλουμε να δώσουμε ένα μήνυμα: Εμείς αυτό που έχουμε δεσμευθεί στον ελληνικό λαό το ξεκινήσαμε, έχουμε σταματήσει, ήδη, τις σπατάλες σε προμήθειες. Έχουν σταματήσει, ήδη, οι σπατάλες σε στημένους ή πρόχειρους διαγωνισμούς που γίνονταν στον ΟΑΣΘ. Αυτά θα τα δώσουμε στη δημοσιότητα τις επόμενες μέρες. Ό,τι και να κάνουν η αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ ολοκληρώθηκε, η περιουσία του ΟΑΣΘ ανήκει στον ελληνικό λαό και στο ελληνικό δημόσιο και θα γίνει και η εκκαθάρισή του. Θα αποκαλυφθούν όλα όσα γίνονταν τα 60 χρόνια στον ΟΑΣΘ, στη Θεσσαλονίκη, από ποιους γίνονταν και από ποιους είχαν την κάλυψη για να κάνουν αυτά που έκαναν.

Έχουμε κάποια από αυτά τα στοιχεία, για να προϊδεάσουμε;

Έχουμε αλλά δεν θα τα ανακοινώσουμε τώρα. Είναι, όμως, χαρακτηριστικό, και θα σας τα πει και η διοίκηση του ΟΑΣΘ αυτά, πόσα λεωφορεία εκτελούσαν δρομολόγια και πόσα ήταν κλεισμένα μέσα στα αμαξοστάσια, χωρίς λόγο, με αποτέλεσμα ο πολίτης να μην έχει το ποιοτικό και το ποσοτικό συγκοινωνιακό έργο που έπρεπε να έχει.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το ΣτΕ απέρριψε το αίτημα των παλιών μετόχων του ΟΑΣΘ για συνέχιση της παλιάς σύμβασης. Γιατί με τον νόμο η επέκταση της σύμβασης διεκόπη.

Και είναι ενδεικτική και η απόφαση του νέου διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τον νόμο που ψήφισε αυτή η κυβέρνηση πριν δύο χρόνια, για τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και στη Θεσσαλονίκη από τη δημόσια αστική συγκοινωνία. Αυτά δεν είναι θέματα επικοινωνιακά. Έχουμε κατηγορηθεί στο παρελθόν για τη μετακίνηση των ανέργων στην Αθήνα. Μας έλεγαν για «κουβαρνταλίκια» που μπορούσαν οι άνεργοι χωρίς ούτε ένα ευρώ εισόδημα να μπορούν να μετακινηθούν, να ψάξουν να βρουν δουλειά, να πάνε σε κάποια υποχρέωσή τους, να μπορούν στοιχειωδώς να έχουν κοινωνική αρωγή στις αστικές συγκοινωνίες από το ελληνικό δημόσιο, από το κράτος. Τώρα, φαντάζεστε, θα μας κατηγορήσουν και στη Θεσσαλονίκη για το ίδιο θέμα. Αλλά πιστεύω ότι ο Θεσσαλονικιός, ο κάθε πολίτης μπορεί να καταλάβει ποιος είναι με τη δική του πλευρά, με τα δικά του συμφέροντα, ποιος υπερασπίζεται αυτά που πρέπει να υπερασπίζεται ένα κράτος δικαίου, ένα κοινωνικό κράτος και ποιος αντιμάχεται για να μπορέσει να υπερασπίσει τα συμφέροντα που τον παρήγαγαν 60 χρόνια ως πολιτικό σύστημα.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Συνεχίζουμε στο να εκτελεί ο ΟΑΣΘ ένα άλλο, περισσότερο ποιοτικό και ποσοτικό, συγκοινωνιακό έργο μέσα στις δύσκολες συνθήκες που περνάμε. Ένας καλύτερος σχεδιασμός για το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης με τη συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης και των φορέων της πόλης. Το επόμενο βήμα είναι να συγκροτηθεί ο φορέας ο οποίος θα διαδεχθεί τον ΟΑΣΘ το συντομότερο δυνατό. Και, βέβαια, οι αποκαλύψεις που θα γίνονται συνέχεια για ό,τι βρίσκουμε μέσα στον ΟΑΣΘ.

Μπορούμε να πούμε πότε θα ξεκινήσει η διαδικασία της εκκαθάρισης και πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί;

Η διαδικασία της εκκαθάρισης επί της ουσίας έχει ξεκινήσει και θα συνεχιστεί. Αυτό που η απόφαση του ΣτΕ είπε είναι ότι ο διεθνής διαγωνισμός της εταιρίας που θα κάνει την εκτίμηση της περιουσίας του ΟΑΣΘ θα παραπεμφθεί σε τριμελές Συμβούλιο. Που σημαίνει ότι τέλος Αυγούστου, αρχές Σεπτεμβρίου θα έχουμε την απόφαση και γι αυτό. Από εκεί και πέρα δεν μπαίνει κανένα θέμα ούτε για το αν ο ΟΑΣΘ είναι σε εκκαθάριση ή αν θα γίνει εκκαθάριση. Και αυτό είναι κάτι που θα γίνει. Ήδη η περιουσία του ΟΑΣΘ, με τον νόμο που ψηφίστηκε, έχει περιέλθει στο ελληνικό δημόσιο. Το μόνο που υπάρχει είναι από ποιον θα βοηθηθεί η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ για να προσδιοριστεί η αξία της περιουσίας. Δεν είναι κάτι άλλο. Όπως θα πρέπει να διερευνήσει και το νέο διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ και ο ορκωτός ελεγκτής που μπήκε, από το 2010 μέχρι σήμερα, που η περιουσία αυτή είχε μείνει στους μετόχους του ΟΑΣΘ, δεν είχε περιέλθει στο ελληνικό δημόσιο, τι χρωστάει ο ΟΑΣΘ στο ελληνικό δημόσιο.

Τα στοιχεία που βρίσκετε στον ΟΑΣΘ είναι αυτά που περιμένατε ή χειρότερα;

Είναι λίγο χειρότερα. Και εμείς είχαμε εικόνα και για το τι χρωστάει ο Οργανισμός. Ακούγαμε χωρίς να έχουμε στοιχεία, γιατί το να έχεις στοιχεία από τον ΟΑΣΘ ήταν κάτι που δεν κινούνταν στη διαδικασία του ελληνικού δημοσίου με μια ιδιωτική εταιρία, κινούνταν στη διαδικασία να βάλεις ντετέκτιβ και να μάθεις τι γινόταν μέσα στον ΟΑΣΘ. Όπως θυμάστε, δεν έδινε στοιχεία ούτε στο ΣΑΣΘ που τον επόπτευε. Αλλά είχαμε πληροφορίες για το τι περίπου γινόταν και τώρα επιβεβαιώνονται με πολύ άσχημο τρόπο θα έλεγα.

Δεν υπάρχουν σχόλια