Header Ads

Ν. Βούτσης: Σημαντικές οι τελευταίες νομοθετικές παρεμβάσεις, θα αλλάξει το κλίµα ενόψει της ΔΕΘ µέσα στον ίδιο τον λαό

Το ότι ήρθε σειρά παρεµβάσεων πάρα πολύ σηµαντικών δείχνει όχι µόνο ότι η κυβέρνηση κυβερνά και πέραν των δεσµεύσεων, αλλά και ότι η άνεση που δίνουν η έξοδος στις αγορές και η δεύτερη αξιολόγηση µεταφράζεται και σε µια καθαυτή πολιτική και κοινωνική παρέµβαση», τονίζει ο πρόεδρος της Βουλής σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Νέα Σελίδα»

«Η τρίτη αξιολόγηση δεν αφορά σε νέα δηµοσιονοµικά µέτρα και πρέπει να κλείσει - και µάλιστα γρήγορα» σημειώνει μεταξύ άλλων ο Ν. Βούτσης σε συνέντευξή του στη «Νέα Σελίδα» επαναλαμβάνοντας τη θετική αποτίμηση της πρόσφατης εξόδου της Ελλάδας στις αγορές. »Η συζήτηση που θα γίνει για το χρέος αποκτά ένα επιπλέον ενδιαφέρον, όπως επίσης πρέπει να είναι ανοιχτή µπροστά µας η δυνατότητα, εφόσον πάει καλά η οικονοµία, µε πρόσημο αναπτυξιακό, να υπάρξει και επαναδιαπραγμάτευση, µε συναίνεση προφανώς και επί αυτών των μεγάλων πλεονασµάτων», τονίζει ο πρόεδρος της Βουλής σε ερώτηση σχετικά με την υποχρέωση επίτευξης υψηλών πλεονασμάτων.

Αναφορικά με την έντονη νοµοθετική δραστηριότητα του τελευταίου διαστήματος, ο Ν. Βούτσης χαρακτήρισε σηµαντικό το γεγονός ότι ψηφίστηκαν επτά νοµοσχέδια µε τακτική διαδικασία και πρόσθεσε ότι «το ότι ήρθε σειρά παρεµβάσεων πάρα πολύ σηµαντικών δείχνει όχι µόνο ότι η κυβέρνηση κυβερνά και πέραν των δεσµεύσεων, αλλά και ότι η άνεση που δίνουν η έξοδος στις αγορές και η δεύτερη αξιολόγηση µεταφράζεται και σε µια καθαυτή πολιτική και κοινωνική παρέµβαση». «Αυτό είναι µεγάλο κέρδος και θα αλλάξει και το κλίµα ενόψει της ΔΕΘ µέσα στον ίδιο τον λαό», συμπληρώνει ο πρόεδρος της Βουλής.

«Η Αθήνα και η Ελλάδα είναι ασφαλέστατες, το αναγνωρίζει όλη η υφήλιος. Από εκεί και πέρα, αποτελεί πολύ µεγάλη ανευθυνότητα στην τρέχουσα πολιτική και κοµµατική ατζέντα να τίθενται καταστροφολογικά και τροµολαγνικά τέτοιου τύπου ζητήµατα»: Αυτό ήταν το σχόλιο του Ν. Βούτση για την ακροδεξιά ατζέντα της ΝΔ ενώ, σε ερώτηση για την μανιώδη προσπάθεια αυτοπροβολής του Γ. Βαρουφάκη, ο πρόεδρος της Βουλής σχολίασε: «Είναι σαφές ότι η συστηµατική τροφοδότηση µε υλικό παραπολιτικής και µικροπολιτικής, την οποία κάνει ο κ. Βαρουφάκης, είναι απολύτως ενταγμένη οργανικά και συνειδητά στην προσπάθεια του αντι-ΣΥΡΙΖΑ µετώπου που επιχειρείται να υπάρξει µε επίκεντρο την αξιωµατική αντιπολίτευση και συµφέροντα µιντιακά, τραπεζικά και γενικότερα, τα οποία αισθάνονται ότι χάνουν».

«Δεν θα προσδιόριζα τον κ. Μακρόν ως την αιχμή των ελπίδων των ευρωπαϊκών λαών, παρότι θα µπορούσε κι αυτός, και κυρίως εκ της θέσεως στην οποία βρίσκεται η Γαλλία, να συμβάλει ώστε να αρθούν κάποιες ακραίες συνέπειες των πολιτικών της λιτότητας», σημειώνει ο Ν. Βούτσης σχετικά με τη συγκυρία στην Ευρώπη. «Υπάρχουν άλλες πλευρές, όπως το εκλογικό πρόγραµµα του κ. Κόρµπιν ή οι θετικές προσπάθειες που γίνονται στην Ιβηρική και αλλού, που πράγματι µας γεµίζουν αισιοδοξία ότι οι καιροί του ’15 έχουν περάσει ανεπιστρεπτί», επισημαίνει.

Αναλυτικά η συνέντευξη του προέδρου της Βουλής στην εφημερίδα Νέα Σελίδα και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζαννετάτο

Κύριε Πρόεδρε, η χώρα βγήκε στις αγορές έπειτα από χρόνια, θα φτάσουµε όµως στο σηµείο να εξυπηρετούµε µόνοι µας τις ανάγκες µας;

Βεβαίως αυτός είναι ο στόχος και είναι απολύτως εφικτός στον βαθµό που θα γίνουν δύο και τρεις επιπλέον έξοδοι στην αγορά, έτσι ώστε και η καμπύλη επιτοκίων να διαμορφωθεί ευνοϊκά αλλά και να υπάρξει «µαξιλαράκι» για το τέλος του προγράµματος.

Στην τελευταία έκθεσή του το Γραφείο Προϋπολογισµού της Βουλής λέει ότι και αυτή η επιλογή της εξόδου έχει κόστος.

Πάντοτε έχει κόστος, αρκεί να είναι µε χαμηλό επιτόκιο. Όλες οι χώρες που βγήκαν από το µνηµόνιο, αν δείτε µε τι επιτόκιο βγήκαν, θα διαπιστώσετε ότι το επιτόκιο πήγε κάτω από 3%, κάτι που είναι απολύτως συμβατό για αναχρηµατοδότηση χρέους. Υπάρχει πλούσια εμπειρία από τη διεθνή και την ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Αν υπάρξει µάλιστα και η ποσοτική χαλάρωση (QE) µετά τις γερµανικές εκλογές, θα είναι ένας επιπλέον παράγοντας.

Το πιστεύετε;

Φαίνεται ότι είναι πάρα πολύ πιθανό, διότι όλοι περιµένουν στο bras de fer που γίνεται στο ζήτηµα του χρέους τις γερµανικές εκλογές και ύστερα ν’ ανοίξει τα χαρτιά της η νέα ηγεσία, όπως βέβαια και το Διεθνές Νοµισµατικό Ταµείο, που τύποις έχει μείνει στο πρόγραµµα.

Υπάρχει η άποψη που λέει ότι η Ευρώπη έχει πολύ συγκεκριµένους κανόνες και ότι ενδεχοµένως είµαστε αιθεροβάµονες πιστεύοντας ότι θα τους αλλάξουµε...

Μα αυτοί οι κανόνες είναι στο επίκεντρο της συζήτησης που γίνεται όλο το ’17 για το µέλλον της Ευρώπης. Είναι σαφές ότι θα πρέπει να υπάρξουν λύσεις που ενδεχοµένως θα αγγίζουν και την ίδια την υφή, την καρδιά των συµφωνιών που έχουν γίνει. Την αρχιτεκτονική του ενιαίου νοµίσµατος, τον ρόλο της ΕΚΤ, έναν σαφώς πιο διευρυµένο προϋ-
πολογισµό από το ούτε καν 1%.

Βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση οι εξελίξεις σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η εκλογή του Μακρόν στη Γαλλία;

Δεν θα προσδιόριζα τον κ. Μακρόν ως την αιχμή των ελπίδων των ευρωπαϊκών λαών, παρότι θα µπορούσε κι αυτός, και κυρίως εκ της θέσεως στην οποία βρίσκεται η Γαλλία, να συμβάλει ώστε να αρθούν κάποιες ακραίες συνέπειες των πολιτικών της λιτότητας. Υπάρχουν άλλες πλευρές, όπως το εκλογικό πρόγραµµα του κ. Κόρµπιν ή οι θετικές προσπάθειες που γίνονται στην Ιβηρική και αλλού, που πράγματι µας γεµίζουν αισιοδοξία ότι οι καιροί του ’15 έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Έχουμε υποχρέωση για πολύ συγκεκριµένα πρωτογενή πλεονάσµατα. Δεν είναι περιοριστικό αυτό;

Το 3,5% ήταν εξαρχής πολύ βαρύ, το έχουµε κριτικάρει, ήταν στην καταρχήν συµφωνία, µπήκαν άλλα τρία χρόνια και εκ του ότι υπήρχε επιµονή στη φάση εκείνη της διαπραγµάτευσης από το γερµανικό Yπουργείο Οικονοµικών για ολόκληρη δεκαετία, που είναι εντελώς παράλογο. Και αυτά τα πλεονάσµατα όµως είναι στα όρια του πολύ δύσκολου, για να µην πω του αφύσικου. Και µε αυτή την έννοια η συζήτηση που θα γίνει για το χρέος αποκτά ένα επιπλέον ενδιαφέρον, όπως επίσης πρέπει να είναι ανοιχτή µπροστά µας η δυνατότητα, εφόσον πάει καλά η οικονοµία, µε πρόσημο αναπτυξιακό, να υπάρξει και επαναδιαπραγμάτευση, µε συναίνεση προφανώς και επί αυτών των μεγάλων πλεονασµάτων.

Η τρίτη αξιολόγηση θα κλείσει γρήγορα, Πρόεδρε;

Δεν µπορώ να γνωρίζω τίποτα περισσότερο πέραν του τυπικού, ότι δεν αφορά σε νέα δηµοσιονοµικά µέτρα και ότι πρέπει να κλείσει - και µάλιστα γρήγορα. Πλην όµως, έχω τις επιφυλάξεις µου έναντι κάποιων απόψεων µέσα στους θεσµούς, οι οποίοι δεν έχουν επιδείξει αυτή τη συνέπεια, αλλά έχουν µηδενίσει το κοντέρ πάνω σε πολύ κρίσιµα ζητήµατα στην αρχή της εκάστοτε διαπραγµάτευσης. Ελπίζω αυτή τη φορά να µη συµβεί, επειδή εκτιµώ ότι και τους Ευρωπαίους τούς συµφέρει πάρα πολύ και µέσα τους έχουν κλείσει τον κύκλο του ελληνικού ζητήµατος και της ταλαιπωρίας, εγώ θα έλεγα, του ελληνικού λαού.

Υπάρχουν όµως δύσκολα σηµεία, όπως οι ανατροπές στον συνδικαλιστικό νόµο. Ανησυχείτε για ενδεχόμενες κοινωνικές αντιδράσεις;

Αντιδράσεις για ζητήµατα που µπορεί να τεθούν από τη µια πλευρά πρέπει να υπάρχουν, υπό την έννοια της αντίθεσης των κοινωνικών δυνάµεων και της αντίθεσης της κυβέρνησης, αν αυτά είναι έξω από τα όρια του ελληνικού Συντάγµατος.

Ας περάσουµε στο κεφάλαιο «ιδιωτικοποιήσεις». Υπάρχουν δεσμεύσεις που είναι δύσκολες. Θα προχωρήσουν;

Σε ό,τι αφορά στις ιδιωτικοποιήσεις, όπου υπάρχουν δεσµεύσεις, θα προχωρήσουν. Ταυτόχρονα, γίνεται µια πολύ µεγάλη προσπάθεια στον ενεργειακό τοµέα, στα νερά ή αλλού, όπου έχουν τεθεί τα όρια και το πλαίσιο και οι «κόκκινες γραµµές», στη βάση των οποίων θα υπάρξει διαπραγµάτευση.

Τις δύο τελευταίες εβδοµάδες υπήρξε έντονη νοµοθετική δραστηριότητα...

Είναι σηµαντικό ότι ψηφίστηκαν επτά νοµοσχέδια µε τακτική διαδικασία. Όσο η έξοδος στις αγορές και η συµφωνία είναι τεχνικά ζητήµατα που δεν αφορούν άµεσα στον λαό, έχουν πεπερασµένη εµβέλεια, την οποία σε επικοινωνιακό επίπεδο η αντιπολίτευση, που καταστροφολογεί συστηµατικά, µπορεί εύκολα να µικραίνει. Το ότι ήρθε σειρά παρεµβάσεων πάρα πολύ σηµαντικών δείχνει όχι µόνο ότι η κυβέρνηση κυβερνά και πέραν των δεσµεύσεων, αλλά και ότι η άνεση που δίνουν η έξοδος στις αγορές και η δεύτερη αξιολόγηση µεταφράζεται και σε µια καθαυτή πολιτική και κοινωνική παρέµβαση. Αυτό είναι µεγάλο κέρδος και θα αλλάξει και το κλίµα ενόψει της ΔΕΘ µέσα στον ίδιο τον λαό.

Ο κ. Μητσοτάκης απευθυνόµενος σε εσάς είπε ότι διαδικασία µε τον τρόπο που γίνεται, µε τις τροπολογίες, συνιστά κακή νοµοθέτηση.

Δεν συµφωνώ, γιατί το «τρικ» µε τις τροπολογίες, που άφησε 159, αφορούσε µόνο στις µισές, οι υπόλοιπες ήταν αυτές που έχουν υποβάλει τα κόµµατα της αντιπολίτευσης ή που δεν έχουν γίνει αποδεκτές. Αυτές που έχουν γίνει αποδεκτές στα τελευταία νοµοσχέδια ήταν 88, δηλαδή 8 ανά νοµοσχέδιο, που κατά 90% ήταν και απολύτως χρήσιµες. Θεωρώ ότι υπάρχει και υπήρχε πάντοτε πρόβληµα. Διαφωνώ απολύτως µε τον κ. Μητσοτάκη ότι είναι µια έκνοµη, ας πούµε, διαδικασία. Είναι και αυτό, όπως και άλλα, µια προσπάθεια επικοινωνιακής πολιτικής για την αποφυγή των µεγάλων κοινωνικών θεµάτων που βρίσκονται πια στην ατζέντα µετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης.

Σας κατηγόρησαν, πάντως, και για τη στάση σας αναφορικά µε τον «Ρουβίκωνα».

Μας κατηγόρησαν ότι έγιναν συλλήψεις, που δεν έγιναν από τη φρουρά της Βουλής ούτε σε συνεννόηση µαζί της, εκεί είναι το λεπτό ζήτηµα. Επίσης, στο παρελθόν έχουν αποφύγει όλοι να κάνουν συλλήψεις µε ή χωρίς χειροπέδες, αλλά σε όλα τα ζητήµατα που αναφέρω και στην επιστολή µου, είτε συµβαίνουν µέσα στο Κοινοβούλιο είτε έξω, κρατούνται τα στοιχεία, διασταυρώνονται από τις αρµόδιες Αρχές και ακολουθείται µια διαδικασία που δεν είναι σύλληψη. Από εκεί και πέρα είναι έκθετοι όσοι θέλησαν να δηµιουργήσουν ζήτηµα σύγκρουσης και αντιπαράθεσης µε την αστυνοµία.

Σε ένα αντίστοιχο ζήτηµα στο µέλλον θα κάνατε το ίδιο;

Απολύτως.

Υπάρχει επίσης συζήτηση για την ασφάλεια των πολιτών...

Καλά κάνει και υπάρχει! Έχουμε 30 εκατομμύρια τουρίστες, κάγκελα δεν υπάρχουν στον Άγνωστο Στρατιώτη. Βέβαια, υπάρχουν µεγάλα θέµατα στον ποινικό τοµέα, τα οποία η αστυνοµία αντιµετωπίζει µε πολύ καλύτερους όρους και αποτελέσµατα απ’ ό,τι στο παρελθόν. Η Αθήνα και η Ελλάδα είναι ασφαλέστατες, το αναγνωρίζει όλη η υφήλιος. Από εκεί και πέρα, αποτελεί πολύ µεγάλη ανευθυνότητα στην τρέχουσα πολιτική και κοµµατική ατζέντα να τίθενται καταστροφολογικά και τροµολαγνικά τέτοιου τύπου ζητήµατα.

Ναι, αλλά όταν ο κ. Μητσοτάκης λέει, για παράδειγµα, ότι υπάρχει πρόβληµα στα Εξάρχεια, δεν έχει ένα δίκιο;

Δεν θέλω, µε τον κ. Μητσοτάκη ειδικά, να κάνω συζήτηση ούτε για τα Εξάρχεια ούτε για τα δυτικά προάστια ούτε για το Κολωνάκι ούτε για τη Μύκονο. Ας επιλέξει ο ίδιος την ατζέντα µε την οποία ασχολείται τώρα η αξιωµατική αντιπολίτευση, αντί της υγείας, της παιδείας, της κοινωνικής ασφάλισης, των εξωτερικών θεµάτων της χώρας ή των δηµοκρατικών ζητηµάτων.

Ο κ. Βαρουφάκης έχει κάνει αρκετές δηλώσεις το τελευταίο διάστηµα για την περίοδο της διαπραγµάτευσης του ’15. Πώς σχολιάζετε τη στάση του;

Είναι σαφές ότι η συστηµατική τροφοδότηση µε υλικό παραπολιτικής και µικροπολιτικής, την οποία κάνει ο κ. Βαρουφάκης, είναι απολύτως ενταγμένη οργανικά και συνειδητά στην προσπάθεια του αντι-ΣΥΡΙΖΑ µετώπου που επιχειρείται να υπάρξει µε επίκεντρο την αξιωµατική αντιπολίτευση και συµφέροντα µιντιακά, τραπεζικά και γενικότερα, τα οποία αισθάνονται ότι χάνουν. Χάνουν πάρα πολύ από το γεγονός ότι η κυβέρνηση προχωρά, κερδίζει χρόνο, αναπτύσσει πολιτικές και προφανώς αποµακρύνεται πολύ -ενδεχοµένως πάρα πολύ- η προοπτική της διακυβέρνησης για ένα τέτοιο συντηρητικό µπλοκ στη χώρα µας. Εκεί εντάσσονται πια η πολιτική και η παρουσία του κ. Βαρουφάκη και ενδεχομένως και το κόµµα το οποίο έχει ή θα διαµορφώσει.

Βλέπετε δηλαδή και πολιτικά κίνητρα;

Εκατό τοις εκατό! Δεν είναι συγγραφέας βίπερ ο κ. Βαρουφάκης, όσο κι αν προσπαθεί να το κάνει. Κανείς δεν µπορεί να γίνει κάτι άλλο από αυτό που είναι. Είναι καθηγητής, ξέρει οικονοµικά, ξέρει άριστα αγγλικά και τώρα ξέρει άριστα και αυτό το οποίο κάνει. Δυστυχώς, ενώ τιµήθηκε από µια κυβέρνηση ως ένας από τους κορυφαίους υπουργούς σε µια δύσκολη καµπή για τη χώρα, λειτουργεί µε όρους µικροκοµµατικούς, µικροπολιτικούς και µε στοχοποίηση προσώπων και τότε συναδέλφων του, όπως πρώτα απ’ όλα ο πρωθυπουργός, που του είχε επιδείξει και προσωπικά την εµπιστοσύνη του.

Θεωρείτε ότι υπάρχει δυνατότητα συνεννόησης του ΣΥΡΙΖΑ και των δυνάµεων της Κεντροαριστεράς, έτσι όπως το είχε οριοθετήσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός στη συνέντευξή του στη Νέα Σελίδα;

Θέλω να σας πω ευθέως ότι το πλαίσιο µετά τη δεύτερη αξιολόγηση και η διαφαινόµενη έξοδος της χώρας από αυτή την περιπέτεια συντείνουν, κατατείνουν και ενεργοποιούν όσο ποτέ άλλοτε την ύπαρξη δύο διαφορετικών πόλων, δύο αντίπαλων πολιτικών στρατοπέδων, στα οποία µπορεί να εµπεριέχονται πλέον του ενός κόµµατα µε τις αφετηρίες τους. Σε αυτό το δίληµµα, που εκ των πραγµάτων θα έρθει και στις εκλογές του ’19 και µε βάση το οποίο διεξάγεται ο εκλογικός κύκλος και σε ορισµένες χώρες της Ευρώπης, δεν µπορεί παρά να απαντήσουν όλοι, να αυτοπροσδιοριστούν και να επαναοριστούν.

Ο ΣΥΡΙΖΑ σταθερά και έχοντας ασκήσει πρωταγωνιστική πολιτική για αλλαγή των συσχετισµών και στην Ευρώπη -που έχει αναγνωριστεί και από τη ριζοσπαστική Αριστερά και από σοσιαλιστικές δυνάµεις- έχει διαµορφώσει παρουσία στο κέντρο της µίας από τις δύο αυτές παρατάξεις, του ενός από τους δύο αυτούς πόλους. Άρα και η Δηµοκρατική Συµπαράταξη και παράγοντες, δηµοσιολογούντες, στοιχεία της κοινωνίας µας που αναφέρονται στον χώρο του Κέντρου και της Κεντροαριστεράς και είχαν ή έχουν µια σοσιαλδηµοκρατική ή σοσιαλιστική προοπτική θα πρέπει είτε κατά µόνας είτε εν συνόλω να τοποθετηθούν επιτέλους σε αυτό το βασικό δίληµµα ως προς την προοπτική της χώρας µας.

Οι δηµοσκοπήσεις δείχνουν σταθερό προβάδισµα της ΝΔ. Πιστεύετε ότι η εικόνα αυτή µπορεί να αλλάξει µέχρι να φτάσουµε στις εκλογές;

Μπορεί, γιατί δεν είναι παγιωµένο αυτό το προβάδισµα. Θεωρώ ότι κατά 90% εναπόκειται στην κυβέρνηση τι θα γίνει το ερχόµενο διάστηµα για να αρθούν αυτές οι διαψευσµένες ελπίδες κάποιου κόσµου. Δεν µπορεί η αξιωµατική αντιπολίτευση να εµπνεύσει αυτόν τον κόσµο. Τι αποτέλεσµα και τι κοινό µπορεί να έχει µια τέτοια πολιτική πρόταση για τη µεταµνηµονιακή Ελλάδα;

Δεν υπάρχουν σχόλια