Header Ads

Όταν η προπαγάνδα... εκδικείται!

Το ζητούμενο στην πολιτική δεν είναι οι δημοσκοπήσεις, αλλά η πραγματικότητα. Η επαφή με την κοινωνία. Η επαφή με τις ανησυχίες, τους προβληματισμούς και τις ελπίδες των πολιτών και πώς μπορείς να πείσεις, όχι στα λόγια αλλά στην πράξη, ότι το πρόγραμμα που υιοθετεί ένα κόμμα έχει βάση και δίνει προοπτική

Οι δημοσκοπήσεις ήταν και είναι σε όλες τις χώρες ειδικό εργαλείο ανάλυσης των τάσεων της κοινής γνώμης προκειμένου να διαθέτουν τα πολιτικά κόμματα την αποτύπωση της εικόνας που έχουν τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο οι πολίτες για μια σειρά θέματα. Όμως στις δημοσκοπήσεις όσο σημαντικό είναι το τι ρωτάς άλλο τόσο σημαντικό είναι το πώς ερμηνεύεις το αποτέλεσμα.

Οι δημοσκοπήσεις όμως τις τελευταίες δεκαετίες είχαν μετατραπεί από εργαλείο πολιτικής ανάλυσης σε εργαλείο προπαγάνδας. Και ειδικά τα τελευταία χρόνια η Ν.Δ. χρησιμοποίησε στον μέγιστο βαθμό τις δημοσκοπήσεις που έρχονταν στο φως της δημοσιότητας προκειμένου να ζητάει την παραίτηση της κυβέρνησης πάνω στο δείγμα μιας τηλεφωνικής έρευνας.

Τώρα που οι δημοσκοπήσεις καταγράφουν οριακές ανατροπές των δεδομένων, όπως βελτίωση της εικόνας της κυβέρνησης και ταυτόχρονη πτώση της δημοφιλίας της Ν.Δ., η αξιωματική αντιπολίτευση σπεύδει στο ΕΣΡ για να θέσει θέμα δημοσκοπήσεων.

Αφορμή ήταν η δημοσκόπηση της CommonView αλλά στόχος της ήταν και η δημοσκόπηση της Κάπα Research που έγινε για λογαριασμό του ΔΟΛ. Φυσικά η δημοσκόπηση, αν και είχε ολοκληρωθεί από τις 11 Σεπτεμβρίου, δημοσιεύθηκε αφού είχε ολοκληρώσει τον μονόλογό του στη ΔΕΘ ο Κ. Μητσοτάκης. Και η εικόνα των δημοσκοπήσεων αυτών δεν έχει καμία σχέση με την εικόνα που παρουσιάζει η Ν.Δ.

Όταν τα αποτελέσματα όχι μιας αλλά πολλών και διαφορετικών δημοσκοπήσεων συγκλίνουν σε μια εικόνα που δεν απέχει από την πραγματικότητα που βιώνουν οι πολίτες, τότε δεν φταίνε ούτε οι δημοσκοπήσεις, αν έχουν γίνει με όλες τις προβλεπόμενες επιστημονικές προϋποθέσεις, ούτε οι πολίτες.

Το ζητούμενο στην πολιτική δεν είναι οι δημοσκοπήσεις, αλλά η πραγματικότητα. Η επαφή με την κοινωνία. Η επαφή με τις ανησυχίες, τους προβληματισμούς και τις ελπίδες των πολιτών και πώς μπορείς να πείσεις, όχι στα λόγια αλλά στην πράξη, ότι το πρόγραμμα που υιοθετεί ένα κόμμα έχει βάση και δίνει προοπτική.

Δεν υπάρχουν σχόλια