Header Ads

Η Uber και άλλοι δεν θα κυκλοφορούν πλέον στις «γκρίζες ζώνες» που δημιούργησαν ΝΔ-ΠΑΣΟΚ

Αντί να βελτιώσουν τη λειτουργία των TAXI, κάποιοι στις προηγούμενες κυβερνήσεις εξυπηρέτησαν ομάδες συμφερόντων για συμφωνίες κάτω από το τραπέζι με ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις, αλλά με το επερχόμενο νομοσχέδιο μπαίνει τέλος, ξεκαθάρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Στάθη Σχινά.


«Δεν ξέρω γιατί τα στελέχη της ΝΔ έχουν υιοθετήσει την Uber», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις «άφησαν "γκρίζες ζώνες" για να μπορεί να καταστρατηγηθεί ο νόμος των αστικών μεταφορών, των TAXI, να αντικατασταθούν από δράσεις σαν αυτή, χωρίς καμία προδιαγραφή και καμία δέσμευση των ατόμων και των εταιρειών».

«Πληρώνουν φόρο αυτοί οι άνθρωποι; Έχουν έδρα στην Ελλάδα; Πληρώνονται με κάρτα σε ελληνικό λογαριασμό ή σε τράπεζα του εξωτερικού;», αναρωτήθηκε, μεταξύ άλλων.

Σημείωσε το «πέπλο μυστηρίου» που υπάρχει για το πώς δραστηριοποιείται η Uber, με ποιους συνεργάζεται, τι ασφάλεια και τι αστική ευθύνη έχουν οι «επαγγελματίες», κτλ. «Αυτά δεν έχουν να κάνουν με τη λειτουργία μίας ευρωπαϊκής χώρας, που σέβεται τους πολίτες της και δεν θα συνεχίσουν να υπάρχουν».

«Κάποιοι από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και το παλαιοκομματικό σύστημα έθεταν κοινωνικές ομάδες, όπως οι αυτοκινητιστές, σε μία διαδικασία διαμάχης. Αντί να βελτιώσουν την λειτουργία των TAXI το μόνο που έκαναν ήταν να εξυπηρετούν ομάδες συμφερόντων που κλείνουν συμφωνίες κάτω από το τραπέζι, με ξενοδοχεία, τουριστικές επιχειρήσεις, χωρίς καμία προδιαγραφή ... δεν υπάρχει περίπτωση αυτό να το συνεχίσουμε».

Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο που έρχεται στη Βουλή τις επόμενες ημέρες γίνεται σαφές ότι δεν εντάσσονται στη νομοθεσία για τις αστικές μεταφορές, με τον τρόπο που δουλεύουν, εταιρείες σαν την Uber, όπως είπε. «Μπαίνει τέλος στους "νόμιμους πειρατές" που εκμεταλλεύτηκαν τις "γκρίζες ζώνες" που δημιούργησαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, λειτουργώντας χωρίς να ελέγχονται από κανέναν, χωρίς σήμανση, τιμοκατάλογο, επαγγελματίες οδηγούς».

Διευκρίνισε εξάλλου ότι «αυτά δεν αφορούν άλλες πλατφόρμες που χρησιμοποιούν κανονικούς επαγγελματίες, αυτοκινητιστές ... πάμε να βάλουμε κανόνες, που δεν θα επιτρέπουν άλλου είδους κανόνες για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές και άλλου είδους για δραστηριότητες που είναι αστικές μεταφορές, μέσω του διαδικτύου ή ενός τηλεφωνικού κέντρου ... Πρέπει να υπάρχουν κοινοί κανόνες για όλους. Δεν γίνεται, χωρίς άδεια TAXI αστικό μεταφορικό έργο, με το να εντάσσονται επί της ουσίας στο τουριστικό προϊόν τη ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό».

Από την άλλη, υπάρχουν ήδη παράτυπίες, καθώς όπως είπε ο κ. Σπίρτζης «η νομοθεσία όριζε ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο το ενοικιάζεις κατ' ελάχιστον για έξι ώρες. Αυτό έχει επιβληθεί στη χώρα να το κατεβάσει στις τρεις ώρες», για να αναρωτηθεί, ακόμη και έτσι, «πώς γίνεται να παρέχεις συγκοινωνιακό αστικό έργο όταν έχεις σύμβαση τριών ωρών;»
 
stokokkino.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια