Header Ads

Κλείσιμο της «ψαλίδας» ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ δείχνουν όλες οι τελευταίες δημοσκοπήσεις

 
Λαμβάνοντας υπόψη τη συστηματική και διαχρονική υποεκτίμηση της δυναμικής του ΣΥΡΙΖΑ, όπως αυτή προκύπτει από τα ποσοστά λάθους μετά τα τελικά αποτελέσματα, μήπως τελικά τα πραγματικά νούμερα είναι διαφορετικά;

Τα αποτελέσματα των οκτώ τελευταίων δημοσκοπήσεων
Η συσπείρωση της ΝΔ φαίνεται να έχει πιάσει «ταβάνι»

Αναλυτικά στοιχεία ανά εταιρεία και Μέσο Ενημέρωσης

Σημαντική μείωση της διαφοράς μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ δείχνουν τα αποτελέσματα των οκτώ τελευταίων δημοσκοπήσεων (εταιρείες: Marc, Alco, Κάπα Research, Metron Analysis, Pulse) που παρουσιάζουν πρόθεση ψήφου.

Παρατηρώντας τα συνολικά νούμερα που σας παραθέτουμε γίνεται εύκολα αντιληπτό πως η μείωση της διαφοράς προκύπτει τόσο από την αύξηση των ποσοστών του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και από την ταυτόχρονη μείωση (η διατήρηση σε κάποιες περιπτώσεις) των ποσοστών της Νέας Δημοκρατίας, η συσπείρωση της οποίας φαίνεται να έχει πιάσει «ταβάνι».

Λαμβάνοντας υπόψη τη συστηματική και διαχρονική υποεκτίμηση της δυναμικής του ΣΥΡΙΖΑ, όπως αυτή προκύπτει από τα ποσοστά λάθους μετά τα τελικά αποτελέσματα είτε αφορά στις εκλογές, είτε στο δημοψήφισμα του 2015, μήπως τελικά τα πραγματικά νούμερα είναι διαφορετικά; Οι θριαμβευτικοί τίτλοι συγκεκριμένων Μέσων που αποτύπωναν τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων φαίνεται πως έχουν μπει – για την ώρα τουλάχιστον – στο ντουλάπι.


Ας δούμε πρώτα τη μεταβολή διαφοράς ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ πριν και μετά το καλοκαίρι του 2017:
ΔΗΜΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΤΡΗΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
ΠΑΜΑΚ 18% 12% -6%
ALCO 7,5% 6% -1,5%
MARC 14,5% 10,4% -4,1%
METRON ANALYSIS 10,6% 8,0% -2,6%
PRORATA 16% 10% -6%
PULSE 13% 9,5% -3,5%
ΚΑΠΑ RESEARCH 7% 6,1% -0,9%

Το ΠΑΜΑΚ και η PRORATA δεν δημοσιεύουν απλά στοιχεία πρόθεσης ψήφου, αλλά μόνο εκτίμησης

Ας δούμε και πιο ειδικά τις δημοσκοπήσεις:
Για τη Marc η διαφορά ήταν στο +10,7% (υπέρ της ΝΔ) τον Σεπτέμβρη του 2017 από +14,5% τον περασμένο Μάιο. Κλείσιμο «ψαλίδας»: 3,8%.
Για την Alco η διαφορά ήταν στο +7% (υπέρ της ΝΔ) τον Σεπτέμβρη του 2017 από +7,5% τον Ιανουάριο του 2017. Κλείσιμο «ψαλίδας»: 0,5%.
Για την Κάπα Research η διαφορά ήταν στο +6,1% (υπέρ της ΝΔ) τον Σεπτέμβρη του 2017 από +7% τον Ιούνιο του 2017. Κλείσιμο «ψαλίδας»: 0,9%.
Για τη Metron Analysis η διαφορά ήταν στο +9,9% (υπέρ της ΝΔ) το Σεπτέμβρη του 2017 από +10,4% τον Ιούλιο του 2017. Κλείσιμο «ψαλίδας»: 0,5%.
Για την Marc η διαφορά ήταν στο +10,4% (υπέρ της ΝΔ) τον Οκτώβρη του 2017 από +10,7% (σημείο 1) τον περασμένο Σεπτέμβριου. Κλείσιμο «ψαλίδας»: 0,3%.
Για τη Alco η διαφορά ήταν στο +6,4% (υπέρ της ΝΔ) τον Οκτώβρη του 2017 από +7% (σημείο 2) το Σεπτέμβρη του 2017. Κλείσιμο «ψαλίδας»: 0,6%.
Για την Pulse η διαφορά είναι στο +9,5% (υπέρ της ΝΔ) τον Νοέμβρη του 2017 από +13% τον Μάιο του 2017. Κλείσιμο «ψαλίδας»: 3,5%.
Για την Alco η διαφορά είναι στο +6% (υπέρ της ΝΔ) τον Νοέμβρη του 2017 από +6,4% (σημείο 6) τον Οκτώβρη του 2017. Κλείσιμο «ψαλίδας»: 0,4%.

Αναλυτικά στοιχεία ανά εταιρεία και Μέσο Ενημέρωσης:

Εταιρεία: Marc
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
28 Μαΐου 2017 Πρώτο Θέμα 13,7% 28,2% -14,5%
10 Σεπτεμβρίου 2017 Πρώτο Θέμα 16,5% 27,2% -10,7%
28 Οκτωβρίου 2017 Πρώτο Θέμα 16,0% 26,4% -10,4%


Όπως δείχνουν οι τελευταίες έρευνες της Marc για το Πρώτο Θέμα, η «ψαλίδα» μεταξύ ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ κλείνει διαρκώς. Από το 14,5% τον Μάιο του 2017, στο 10,7% το Σεπτέμβριο και στο 10,4% τον Οκτώβριο.

Επίσης, η ΝΔ καταγράφει συνεχή μείωση των ποσοστών της: Από το 28,2% το Μάιο του 2017, στο 27,2% το Σεπτέμβριο και στο 26,4% τον Οκτώβριο.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ανέβηκε από το 13,7% τον Μάιο του 2017, στο 16,5% τον Σεπτέμβρη, ενώ τον Οκτώβριο παρέμεινε στο 16%.

Προηγούμενες προβλέψεις της Marc:

α. Για εθνικές εκλογές Ιανουαρίου 2015
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
17 Δεκεμβρίου 2014 Alpha TV 28,5% 24,9% +3,6%
23 Δεκεμβρίου 2014 Alpha TV 28,3% 24,8% +3,5%
30 Δεκεμβρίου 2014 Alpha TV 28,1% 25,1% +3,0%
Αποτέλεσμα εκλογών Ιανουαρίου 2015
36,3% 27,8% +8,5%


β. Για εθνικές εκλογές Σεπτεμβρίου 2015
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
9 Σεπτεμβρίου 2015 Alpha TV 24,3% 24,0% +0,3%
18 Σεπτεμβρίου 2015 Alpha TV 26,2% 25,1% +1.1%
Αποτέλεσμα εκλογών Σεπτεμβρίου 2015
35,5% 28,1% +7,4%


Το ενδιαφέρον είναι πως η εταιρεία υποεκτιμά διαχρονικά όχι μόνο τη δυναμική του ΣΥΡΙΖΑ, κρατώντας τη διαφορά από τη ΝΔ σε χαμηλά ποσοστά όταν προηγείται ο ίδιος, αλλά και ότι σε κάποιες περιπτώσεις (πριν από τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015) φαινόταν μείωση των ποσοστών του κόμματος του Αλέξη Τσίπρα, ενώ υπήρχε αύξηση των αντίστοιχων του κόμματος του Αντώνη Σαμαρά (τότε αρχηγού της ΝΔ).

Εταιρεία: Alco
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
21 Ιανουαρίου 2017 Παραπολιτικά 15,0% 22,5% -7,5%
6 Σεπτεμβρίου 2017 NewsIt.gr 15,6% 22,6% -7,0%
4 Οκτωβρίου 2017 NewsIt.gr 16,1% 22,5% -6,4%
20 Νοεμβρίου 2017 NewsIt.gr 16,4% 22,4% -6,0%


Μείωση της «ψαλίδας» καταγράφεται και μεταξύ των ερευνών των τελευταίων μηνών της Alco. Επίσης, η ΝΔ έχει πιάσει «ταβάνι», μην καταφέρνοντας να ανέβει πάνω από το 22,5% ή 22,6%. Και ο ΣΥΡΙΖΑ καταγράφει ανοδική πορεία μήνα με το μήνα.

Προηγούμενες προβλέψεις της Alco:

α. Για εθνικές εκλογές Ιανουαρίου 2015
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
19 Ιανουαρίου 2015 Πρώτο Θέμα 31,7% 27,3% +4,4%
22 Ιανουαρίου 2015 Το Ποντίκι 32,0% 27,1% +4,9%
Αποτέλεσμα
36,3% 27,8% +8,5%


β. Για δημοψήφισμα Ιουλίου 2015
Ημερομηνία Μέσο OXI NAI Διαφορά

Protothema.gr 41,1% 41,7% -0,6%
Αποτέλεσμα
61,3% 38,7% +22,6%


γ. Για εθνικές εκλογές Σεπτεμβρίου 2015
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
28 Αυγούστου 2015 Πρώτο Θέμα 22,6% 21,1% +1,5%
2 Σεπτεμβρίου 2015 NewsIt.gr 23% 22,6% +0,4%
17 Σεπτεμβρίου 2015 NewsIt.gr 25,3% 25% +0,3%
Αποτέλεσμα
35,5% 28,1% +7,4%


Εταιρεία: Κάπα Research
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
25 Ιουνίου 2017 Το Βήμα 16,2% 23,2% -7,0%
18 Σεπτεμβρίου 2017 tovima.gr 16,6% 22,7% -6,1%
Κλείσιμο «ψαλίδας» 0,9%


Αντίστοιχη εικόνα με κλείσιμο «ψαλίδας», μονοψήφια διαφορά, άνοδο ΣΥΡΙΖΑ και πτώση ΝΔ δίνει και η Κάπα Research για το Βήμα.

Η εν λόγω δημοσκόπηση δεν δημοσιεύτηκε στο έντυπο Βήμα την Κυριακή (ημέρα κατά την οποία έδινε συνέντευξη Τύπου στη ΔΕΘ ο Κυρ. Μητσοτάκης), αλλά στο site της εφημερίδας την επόμενη μέρα, τη Δευτέρα. «Εντυπωσιακό» αν σκεφτεί κάποιος πως μια δημοσκόπηση σε κυριακάτικη εφημερίδα λειτουργεί ως «κράχτης».

Προηγούμενες προβλέψεις της Κάπα Research:

α. Για εθνικές εκλογές Ιανουαρίου 2015
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
11 Ιανουαρίου 2015 To Βήμα 28,1% 25,5% +2,6%
18 Ιανουαρίου 2015 Το Βήμα 31,2% 28,1% +3,1%
Αποτέλεσμα
36,3% 27,8% +8,5%


β. Για εθνικές εκλογές Σεπτεμβρίου 2015
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
29 Αυγούστου 2015 Το Βήμα 27,3% 24,2% +3,1%
6 Σεπτεμβρίου 2015 Το Βήμα 26,5% 25,9% +0,6%
16 Σεπτεμβρίου 2015 Το Βήμα 29,0% 28,4% +0,6%
Αποτέλεσμα
35,5% 28,1% +7,4%


Η Κάπα Research ακολουθεί την «τακτική» των μικρών διαφορών μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ, επίσης. Ειδικά τον Σεπτέμβριο του 2015 έβλεπε ακόμα και δραματικό κλείσιμο της «ψαλίδας» εκ μέρους της ΝΔ, ενώ κάποια στιγμή στα μέσα της προεκλογικής περιόδου, έδινε και σημαντική κάμψη των ποσοστών του ΣΥΡΙΖΑ (από το 27,3% στις 29 Αυγούστου 2015 στο 26,5% στις 6 Σεπτεμβρίου 2015).

Εταιρεία: Metron Analysis
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
8 Ιουλίου 2017 Παραπολιτικά 15,5% 25,9% -10,4%
23 Σεπτεμβρίου 2017 Τα Νέα 16,1% 26% -9,9%
Κλείσιμο «ψαλίδας» 0,5%


Η Metron Analysis είχε μια «έφεση» στις διψήφιες διαφορές μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ. Αρκεί μια ματιά στα αποτελέσματα των προηγούμενων μηνών. Πλέον, η διαφορά μειώνεται (με μικρή ενίσχυση των ποσοστών του ΣΥΡΙΖΑ και διατήρηση στα ίδια επίπεδα αυτών της ΝΔ).

Το «περίεργο» είναι πως η Metron Analysis έβγαζε μικρές διαφορές μόνο όταν προηγούνταν ο ΣΥΡΙΖΑ της ΝΔ (Εκλογές Σεπτεμβρίου 2015) ή το Όχι του Ναι (Δημοψήφισμα Ιουλίου 2015). Προβλέψεις που, φυσικά, διαψεύστηκαν πανηγυρικά.

Προηγούμενες προβλέψεις της Metron Analysis:

α. Για εθνικές εκλογές Ιανουαρίου 2015
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
23 Ιανουαρίου 2015 Παραπολιτικά 29,6% 25,2% +4,4%
Αποτέλεσμα
36,3% 27,8% +8,5%


β. Για δημοψήφισμα Ιουλίου 2015
Ημερομηνία Μέσο ΟΧΙ ΝΑΙ Διαφορά
3 Ιουλίου 2015 Παραπολιτικά 47% 46% +1%
5 Ιουλίου 2015 EXIT POLL 49% 46% +3%
Αποτέλεσμα
61,3% 38,7% +22,6%


γ. Για εθνικές εκλογές Σεπτεμβρίου 2015
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
15 Σεπτεμβρίου 2015 ΑΝΤ1 31,6% 31,6% 0%
17 Σεπτεμβρίου 2015 Παραπολιτικά 31,6% 31,9% -0,3%
18 Σεπτεμβρίου 2015 ΑΝΤ1 31,7% 31,2% +0,5%
Αποτέλεσμα
35,5% 28,1% +7,4%


Εταιρεία: Pulse
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
25 Μαΐου 2017 Action 24 17,0% 30,0% -13,0%
15 Νοεμβρίου 2017 Δημοκρατία 19,0% 28,5% -9,5%
Κλείσιμο «ψαλίδας» 3,5%


Μείωση της «ψαλίδας» καταγράφεται και μεταξύ των ερευνών που έχει διενεργήσει η Pulse τους τελευταίους μήνες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία:

α. Η ΝΔ, μέσα σε έξι μήνες, έχασε 1,5%, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ αύξησε τα ποσοστά του κατά 2% την ίδια περίοδο.

β. Η «ψαλίδα» κλείνει και για αυτή την εταιρεία σημαντικά (κατά 3,5%).

Προηγούμενες προβλέψεις της Pulse:

α. Για εθνικές εκλογές Ιανουαρίου 2015
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
16 Ιανουαρίου 2015 Action 24 30,0% 27,0% +3,0%
22 Ιανουαρίου 2015 Action 24 31,0% 27,0% +4,0%
Αποτέλεσμα
36,3% 27,8% +8,5%


β. Για εθνικές εκλογές Σεπτεμβρίου 2015
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
15 Σεπτεμβρίου 2015 Action 24 27,0% 27,5% -0,5%
17 Σεπτεμβρίου 2015 Το Ποντίκι 29,0% 29,0% 0%
Αποτέλεσμα
35,5% 28,1% +7,4%


Εταιρεία: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
23 Ιουνίου 2017 ΣΚΑΪ 15,0% 33,0% -18,0%
22 Σεπτεμβρίου 2017 ΣΚΑΪ 17,5% 30,5% -13,0%
25 Οκτωβρίου 2017 ΣΚΑΪ 18,0% 31,0% -13,0%
20 Νοεμβρίου 2017 ΣΚΑΪ 18,5% 30,5% -12,0%


Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας έχει μία «έφεση» στις μεγάλες διαφορές μεταξύ ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ, υπέρ της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και στα «ενισχυμένα» ποσοστά της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.

Παρόλα αυτά, όλες οι τελευταίες μετρήσεις που παρουσιάζονται στον ΣΚΑΪ δείχνουν:

α. Σημαντικό κλείσιμο της «ψαλίδας». Από 18 μονάδες στις 23 Ιουνίου 2017, η διαφορά έπεσε στο 12 μονάδες στις 20 Νοεμβρίου 2017.

β. Αύξηση των ποσοστών του ΣΥΡΙΖΑ κατά 3,5% το τελευταίο 6μηνο και πτώση της ΝΔ κατά 2,5% το ίδιο διάστημα.

Προηγούμενες προβλέψεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας:

α. Για εθνικές εκλογές Ιανουαρίου 2015
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
30 Δεκεμβρίου 2014 ΣΚΑΪ 29,5% 25,0% +4,5%
12 Ιανουαρίου 2015 ΣΚΑΪ 31,5% 27,0% +4,5%
19 Ιανουαρίου 2015 ΣΚΑΪ 33,5% 27,0% +6,5%
Αποτέλεσμα
36,3% 27,8% +8,5%


β. Για εθνικές εκλογές Σεπτεμβρίου 2015
Ημερομηνία Μέσο ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ Διαφορά
6 Σεπτεμβρίου 2015 ΣΚΑΪ 27,0% 27,0% 0%
11 Σεπτεμβρίου 2015 ΣΚΑΪ 28,5% 27,5% +1,0%
16 Σεπτεμβρίου 2015 ΣΚΑΪ 30,0% 29,5% +0,5%
18 Σεπτεμβρίου 2015 ΣΚΑΪ 31,0% 28,5% +2,5%
Αποτέλεσμα
35,5% 28,1% +7,4%


Ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίζει στα ποιοτικά στοιχεία

Τις τελευταίες εβδομάδες δημοσιεύτηκαν, επίσης, έρευνες που κατέγραψαν και παρουσίασαν τις απόψεις των πολιτών επί των εφαρμοζόμενων και σχεδιαζόμενων πολιτικών της κυβέρνησης.
Alco για το Newsit.gr (20 Νοεμβρίου 2017)

Σύμφωνα με την έρευνα (μετά την αναγγελία διανομής μερίσματος):

α. 30%: Εμπιστεύομαι περισσότερο τον Τσίπρα στα θέματα διαφάνειας/αντιμετώπισης της διαπλοκής. 18%: εμπιστεύομαι τον Μητσοτάκη.

β. 28%: Εμπιστεύομαι περισσότερο τον Τσίπρα στα εργασιακά. 22% τον Μητσοτάκη.

γ. 51% η αντιπολίτευση να ψηφίσει το κοινωνικό μέρισμα.

δ. 70%: Να προχωρήσει άμεσα η αδειόδοτηση των καναλιών από το ΕΣΡ. 11% να συνεχίσουν χωρίς άδεια.

ε. 52%: Η μη αδειόδοτηση διευκολύνει τους ιδιοκτήτες των καναλιών. 22%: Η μη αδειόδοτηση δυσχεραίνει την κυβέρνηση να ελέγξει τα κανάλια.
Pulse για την εφημερίδα Δημοκρατία (15 – 16 Νοεμβρίου)

Σύμφωνα με την έρευνα (μετά την αναγγελία διανομής μερίσματος):

α. 59% συμφωνεί με τη διανομή κοινωνικού μερίσματος (32% διαφωνεί). Συμφωνεί και το 48% των ψηφοφόρων της ΝΔ.

β. 55%: Να υπερψηφίσει η αντιπολίτευση το κοινωνικό μέρισμα (12%: να καταψηφίσει, 15%: να απέχει). Το 40% των ψηφοφόρων της ΝΔ θέλουν να υπερψηφίσει.

γ. 80% συμφωνεί με την επιστροφή των παρακρατηθέντων στους συνταξιούχους. Συμφωνεί και το 78% των ψηφοφόρων της ΝΔ.

δ. 40%: Αν και φέτος επιτευχθεί πρωτογενές πλεόνασμα πάνω από το στόχο, θα είμαι πιο αισιόδοξος για το μέλλον (51%: δεν θα είμαι πιο αισιόδοξος). Το 30% των ψηφοφόρων της ΝΔ δηλώνουν ότι θα είναι πιο αισιόδοξοι στο ίδιο ερώτημα.

ε. 61%: Θα με εκπλήξει αν η γ’ αξιολόγηση δεν φέρει νέα μέτρα, όπως διαβεβαιώνει η κυβέρνηση, γιατί περίμενα ότι θα φέρει (21%: δεν θα με εκπλήξει).

στ. 58%: Ταξίδια όπως αυτό του Τσίπρα στις ΗΠΑ βοηθούν στην προώθηση των ελληνικών θεμάτων και στην προσέλκυση επενδύσεων (33%: δεν βοηθούν). Ότι βοηθούν δηλώνει και το 55% των ψηφοφόρων της ΝΔ.
Alco για το Έθνος (27 Οκτωβρίου)

Σύμφωνα με την έρευνα (μετά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στις ΗΠΑ):

α. 72%: Σωστή η πρόθεση της Κυβέρνησης να καθιερώσει την Ελλάδα ως κόμβο μεταφορών, ενέργειας και τηλεπικοινωνιών. 11% είναι λάθος.

β. 68%: Συμφωνεί με το δόγμα πολυδιάστατης πολιτικής της Κυβέρνησης για αναβάθμιση σχέσεων με ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, Ε.Ε., Αν. Μεσόγειο. 12% διαφωνεί.

γ. 55%: Σωστή η δημιουργία μόνιμης ομάδας συνεργασίας Ελλάδας-ΗΠΑ. 23% είναι λανθασμένη.

δ. 39%: Θετική η επίσκεψη Τσίπρα στις ΗΠΑ για τα συμφέροντά μας. 25% ουδέτερη, 25% αρνητική.

ε. 49%: Λανθασμένη και ατεκμηρίωτη η θέση της ΝΔ ότι στις ΗΠΑ ο Τσίπρας έδωσε τα πάντα και δεν πήρε τίποτα. 26% είναι σωστή και τεκμηριωμένη.

στ. 45%: Αναβαθμίζεται η θέση της Ελλάδας μετά την επίσκεψη. 42% δεν αλλάζει.

ζ. 45%: Τα θετικά σχόλια Τραμπ για την ελληνική οικονομία θα φέρουν αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα. 40% δεν θα φέρουν.

η. 46%: Σωστή η συμφωνία αναβάθμισης των F-16. 31% είναι λάθος.

θ. 40%: Λανθασμένη η θέση της ΝΔ περί κακών χειρισμών στο θέμα των F-16. 28% σωστή.
Κάπα Research για το tovima.gr (18 Σεπτεμβρίου)

Σύμφωνα με την έρευνα:

α. 58%: Η Ελλάδα μπορεί να βγει από την κρίση (+4,5% από Ιούνιο 2017).

β. 51,5%: Υπάρχουν διεθνείς συμμαχίες που μπορούν να μας στηρίξουν στην προσπάθεια ανασυγκρότησης.

γ. 41%: Η οικονομία μπορεί να καταγράψει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια (+2,5% από Ιούνιο 2017).

δ. 47% Όχι σε πρόωρες εκλογές / 36,5% Ναι σε πρόωρες εκλογές.
Alco για το News247.gr (15 Σεπτέμβριου)

Σύμφωνα με την έρευνα (μετά την επίσκεψη του Γάλλου Προέδρου στην Ελλάδα):

α. Το 56% των πολιτών κρίνει θετική την επίσκεψη Μακρόν / Το 18% αρνητική.

β. Το 48% θεωρεί ότι η επίσκεψη θα ενισχύσει τις γαλλικές επενδύσεις στην Ελλάδα / Το 28% ότι δεν θα τις ενισχύσει.

γ. Το 60% είναι υπέρ της επιχορήγησης πρώτης πρόσληψης μισθωτών / Το 15% κατά.

δ. Το 65% θεωρεί θετική τη χορήγηση έως 15.000 ευρώ σε 100.000 μικρές επιχειρήσεις και την επιχορήγηση 100% για ίδρυση καινοτόμων επιχειρήσεων / Το 15% αρνητική.

ε. Το 77% των πολιτών κρίνει θετικά την ενίσχυση των εργαζόμενων που είναι απλήρωτοι για μεγάλο διάστημα / Το 9% αρνητικά.

στ. Το 55% υπέρ της κατάργησης του αυτόφωρου για χρέη στο δημόσιο / Το 25% κατά.

ζ. Το 70% κρίνει θετικά το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης / Το 15% αρνητικά.

η. Το 81% των πολιτών υπέρ του ζεστού γεύματος για 120.000 μαθητές / Το 9% κατά.

θ. Το 69% υπέρ του εξωδικαστικού συμβιβασμού για οφειλές μικρομεσαίων / Το 12% κατά.

ι. Το 84% κρίνει θετικά την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ανασφάλιστων / Το 7% αρνητικά.

κ. Το 50% κρίνει θετικά την αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ / Το 34% αρνητικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια